CMA CGM και Maersk δίνουν τα χέρια για την απανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η Maersk και η CMA CGM, αποφάσισαν να συνεργαστούν σε κοινές πρωτοβουλίες για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές. Και οι δύο μεταφορείς πιστεύουν ότι η μεταξύ τους συνεργασία μπορεί να βοηθήσει στην επιτάχυνση της πράσινης μετάβασης στη ναυτιλία.

Η CMA CGM και η Maersk έχουν θέσει έναν καθαρό μηδενικό στόχο για τις ναυτιλιακές τους εκπομπές ρύπων, έχουν βρει επεκτάσιμες τεχνολογίες που μπορούν να έχουν θετικό αντίκτυπο εντός της τρέχουσας δεκαετίας και έχουν ήδη λάβει μέτρα για την προώθηση της πλήρους απανθρακοποίησης των δια θαλάσσης μεταφορών τους.

Επιπλέον, και οι δύο εταιρείες επενδύουν σε νέα πράσινα πλοία. Η Maersk έχει κάνει παραγγελίες για πλοία που μπορούν να κινούνται με βιο/ηλεκτρονική μεθανόλη, ενώ η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία έχει κάνει παραγγελίες για πλοία που κινούνται με LNG που μπορούν επίσης να κινούνται με βιο/ηλεκτρονικό μεθάνιο, το νέο πράσινο ισοδύναμο με το τρέχον LNG.

«Συνδυάζοντας την τεχνογνωσία και την τεχνογνωσία δύο ναυτιλιακών ηγετών, θα επιταχύνουμε την ανάπτυξη νέων λύσεων και τεχνολογιών, επιτρέποντας στον κλάδο μας να επιτύχει τους στόχους μείωσης του CO2. Ανυπομονούμε να ενταχθούν και άλλες εταιρείες», σχολίασε ο Rodolphe Saadé, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου CMA CGM.

Ενώ οι προαναφερόμενες δύο επιλογές καυσίμων φαίνεται να είναι οι πιο ώριμες μεταξύ των σημερινών επιλογών, και οι δύο εταιρείες αναμένουν ότι το μελλοντικό μείγμα καυσίμων της ναυτιλίας θα περιλαμβάνει και άλλα ρεύματα που θα αναπτυχθούν τα επόμενα χρόνια.

Συγκεκριμένα, η Maersk και η CMA CGM θα συνεργαστούν για να αναπτύξουν τη χρήση εναλλακτικών πιο οικολογικών καυσίμων για την πρόωση πλοίων εμπορευματοκιβωτίων, και συγκεκριμένα:

  • Ανάπτυξη υψηλών προδιαγραφών για εναλλακτικά βιώσιμα, πράσινα καύσιμα – συμπεριλαμβανομένης της ανάλυσης του πλήρους κύκλου ζωής και των σχετικών αερίων του θερμοκηπίου – και συμβάλλοντας στον καθορισμό του πλαισίου μαζικής παραγωγής πράσινου μεθανίου και πράσινης μεθανόλης.
  • Ανάπτυξη και διατήρηση προτύπων για τη λειτουργία πλοίων πράσινης μεθανόλης όσον αφορά την ασφάλεια και την ανεφοδιασμό, καθώς και την επιτάχυνση της ετοιμότητας των λιμένων για ανεφοδιασμό και προμήθεια βιο/ηλεκτρονικής μεθανόλης σε βασικά λιμάνια σε όλο τον κόσμο.

    Επιπλέον, οι δύο γίγαντες της ναυτιλίας συμφώνησαν στον θεμελιώδη ρόλο της ρύθμισης για τη διασφάλιση της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές του κλάδου. Και οι δύο εταιρείες χαιρέτησαν το αποτέλεσμα της πρόσφατης Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού κατά την οποία εγκρίθηκε η στρατηγική του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία για το 2023, με ενισχυμένους στόχους για την αντιμετώπιση των επιβλαβών εκπομπών.

Η Maersk και η CMA CGM δήλωσαν ότι παραμένουν δεσμευμένες να συνηγορούν από κοινού και να ενθαρρύνουν τα κράτη μέλη του ΙΜΟ να υιοθετήσουν φιλόδοξα μέτρα για την επιδίωξη των υψηλότερων εφικτών στόχων.