Η ABB θα παραδώσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα διανομής ενέργειας για δύο νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μικρών αποστάσεων της παγκόσμιας εταιρείας logistics Samskip Group με έδρα το Ρότερνταμ της Ολλανδίας.
Συγκεκριμένα, τα πλοία θα είναι από τα πρώτα στον κόσμο του είδους τους που θα χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμο. Η παραγγελία έγινε το δεύτερο τρίμηνο του 2023, αλλά οι οικονομικές λεπτομέρειες δεν αποκαλύφθηκαν.
Τα πλοία μήκους 135 μέτρων πρόκειται να παραδοθούν το τρίτο τρίμηνο και το τέταρτο τρίμηνο του 2025, αντίστοιχα. Και τα δύο σκάφη θα εκτελούν δρομολόγια μεταξύ του φιόρδ του Όσλο και του Ρότερνταμ, σε απόσταση περίπου 700 ναυτικών μιλίων.
Εκτός από την ενσωμάτωση κυψελών καυσίμου υδρογόνου, το ολοκληρωμένο πακέτο της ABB περιλαμβάνει τη νέα, συμπαγή έκδοση του συστήματος διανομής ισχύος ABB Onboard DC Grid™ που θα εξασφαλίσει τη βέλτιστη χρήση της ενέργειας επί του σκάφους.
Επιπλέον, τα πλοία θα διαθέτουν επίσης τον έλεγχο λύσεων αποθήκευσης ενέργειας της ABB, με την κορυφαία στον κλάδο τεχνολογία αυτοματισμού, ABB Ability™ System 800xA, που εξασφαλίζει απρόσκοπτη λειτουργία του ενσωματωμένου εξοπλισμού.
Σύμφωνα με την ABB, “Οι κυψέλες καυσίμου μετατρέπουν τη χημική ενέργεια από το υδρογόνο σε ηλεκτρική μέσω μιας ηλεκτροχημικής αντίδρασης. Με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την παραγωγή υδρογόνου, ολόκληρη η ενεργειακή αλυσίδα θα είναι καθαρή. Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου θεωρείται μια από τις πιο υποσχόμενες λύσεις για την υποστήριξη της ατζέντας απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με τη δυνατότητα σημαντικής μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και αύξησης της ενεργειακής απόδοσης».
Τα πλοία της Samskip θα τροφοδοτούνται από κυψέλη καυσίμου υδρογόνου ισχύος 3,2 MW το καθένα, με γεννήτριες ντίζελ εγκατεστημένες για εφεδρεία.