Ο παράκτιος σταθμός παραγωγής ενέργειας στο HHLA Container Terminal Tollerort (CTT) του Αμβούργου, απέδειξε την χρησιμότητά του καθώς, στον τερματικό σταθμό του λιμένα, φορτίστηκε για πρώτη φορά επιτυχώς το TAURUS της COSCO Shipping με ηλεκτρική ενέργεια από την ακτή για πρώτη φορά ως μέρος μιας δοκιμής.
Η Λιμενική Αρχή του Αμβούργου (HPA) θα πραγματοποιήσει τώρα περαιτέρω δοκιμές, ώστε οι παράκτιοι σταθμοί παραγωγής ενέργειας για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου να μπορούν να τεθούν σε λειτουργία το συντομότερο δυνατό.
Η πρώτη δοκιμή ολοκλήρωσης πλοίου ολοκληρώθηκε με επιτυχία στις αρχές της εβδομάδας. Το COSCO SHIPPING Taurus, όπως όλα τα νεότερα πλοία της ναυτιλιακής εταιρείας COSCO, είναι ένα από τα μοντέλα που είναι ήδη εξοπλισμένα με τα ενσωματωμένα τεχνικά εξαρτήματα για την παροχή ρεύματος στην ξηρά. Ο εξοπλισμός και η διαδικασία έχουν πλέον δοκιμαστεί με επιτυχία από τους εταίρους του έργου HPA, Siemens, COSCO και HHLA.
Η Angela Titzrath, Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της HHLA δήλωσε μετά την πιλοτική φόρτιση: «Οι παράκτιοι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής στους τερματικούς σταθμούς της HHLA στο Αμβούργο αποτελούν σημαντική συμβολή στην απελευθέρωση των ανθρακούχων εκπομπών του λιμανιού και της αλυσίδας logistics. Είμαστε ικανοποιημένοι που έχουν δημιουργηθεί οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής στην ξηρά στα τερματικά μας, καθιστώντας δυνατή την αξιόπιστη παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά στα πλοία των πελατών μας που είναι εξοπλισμένα για αυτήν την τεχνολογία. Αυτό κάνει το λιμάνι του Αμβούργου πρωτοπόρο στην Ευρώπη».
Από την πλευρά του ο Mingfeng Wang, Πρόεδρος της COSCO SHIPPING (Europe) GmbH είπε: «Εδώ και 40 χρόνια, η ναυτιλιακή εταιρεία COSCO SHIPPING συνδέεται με τον τερματικό σταθμό Tollerort μέσω μιας επιτυχημένης επιχειρηματικής σχέσης. Με τα πρόσφατα πλοία μας, τα οποία είναι όλα ήδη εξοπλισμένα με τα ενσωματωμένα τεχνικά εξαρτήματα για την παροχή ρεύματος στην ξηρά, και η ισχύς από την ξηρά γίνεται τελικά διαθέσιμη στο CTT, η COSCO SHIPPING και η HHLA βρίσκονται στο δρόμο μας για να επιτύχουμε τον στόχο της ουδετερότητας άνθρακα, για να εκπληρώσουμε τις νέες απαιτήσεις της Σύμβασης MARPOL του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού σχετικά με τους «Διεθνείς Ναυτιλιακούς Κανονισμούς για την Ένταση Άνθρακα», μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία που βρίσκονται στο αγκυροβόλιο, δημιουργούν μια πράσινη αλυσίδα εφοδιασμού με χαμηλές εκπομπές άνθρακα και προστατεύουν το οικολογικό περιβάλλον της γης».
Ο παράκτιος σταθμός παραγωγής ενέργειας στο CTT βρίσκεται στο αγκυροβόλιο των μεγάλων πλοίων, όπου μπορούν να διακινηθούν τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Υπάρχουν ειδικά καλώδια στην αποβάθρα για τη σύνδεση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με τον σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από την ακτή. Όπως τα αδελφά πλοία της, η COSCO SHIPPING το Taurus είναι εξοπλισμένο με ηλεκτροτεχνικά εξαρτήματα και καλώδια για να λαμβάνει την ηλεκτρική ενέργεια που παρέχεται από την ακτή – από ανανεώσιμες πηγές. Δεδομένου ότι η τάση και η συχνότητα γραμμής στην ξηρά είναι διαφορετικές από εκείνες που βρίσκονται στο πλοίο, αυτές προσαρμόζονται στις ανάγκες του πλοίου χρησιμοποιώντας μετατροπείς και μετασχηματιστές στην ξηρά. Αυτό καθιερώνει τη συμβατότητα μεταξύ των σταθμών παραγωγής ενέργειας και του πλοίου. Μόλις το πλοίο τροφοδοτηθεί με ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά, οι κινητήρες ντίζελ του πλοίου μπορούν να απενεργοποιηθούν, μειώνοντας σημαντικά τα αέρια του θερμοκηπίου και τις εκπομπές επιβλαβών ουσιών ενώ το πλοίο βρίσκεται στο αγκυροβόλιο.
Η HPA δημιουργεί επί του παρόντος σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής στην ξηρά στους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων HHLA Tollerort και Burchardkai (CTB) στο Αμβούργο, μεταξύ άλλων. Ένας άλλος σταθμός παραγωγής ενέργειας θα ακολουθήσει στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Altenwerder. Σύμφωνα με την κατευθυντήρια αρχή του «Balanced Logistics», η HHLA αναπτύσσει βιώσιμες λύσεις εφοδιαστικής μαζί με τους πελάτες και τους συνεργάτες της και στοχεύει στην επίτευξη κλιματικά ουδέτερης παραγωγής σε ολόκληρο τον Όμιλο έως το 2040.