Δύσκολα διαφαίνονται τα πράγματα στην διεθνή αγορά εμπορευματοκιβωτίων και για τη νέα χρονιά σύμφωνα με προβλέψεις της Xeneta. Συγκεκριμένα, όπως διαφαίνεται και από την πορεία των πιο πρόσφατων μηνών, οι διεθνείς μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων αποτυγχάνουν να διαχειριστούν την πλεονάζουσα χωρητικότητα και αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε τεράστιες απώλειες το επόμενο έτος, προειδοποιούν οι αναλυτές.
Ο δείκτης Xeneta Shipping Index (XSI) υποχώρησε κατά 4,7% τον Οκτώβριο, υποχωρώντας στις 158,5 μονάδες, 62,3% χαμηλότερα από τον Νοέμβριο του περασμένου έτους. Το XSI παρακολουθεί τις εξελίξεις σε πραγματικό χρόνο στα παγκόσμια μακροπρόθεσμα συμβατικά επιτόκια και έχει υποστηριχθεί πρόσφατα από παλαιότερα συμβόλαια που χρονολογούνται από το 2022.
Μιλώντας στο TOC Asia, η Ashna Mishra, Global Lead – Shipping Strategic Engagement and Intelligence για την S&P Global Commodity Insights (πηγή δήλωσης, SeaTrade Maritime News) είπε ότι οι ναυλωτές με τους οποίους μίλησαν για σύναψη συμβάσεων το 2023 δεν ενδιαφέρονται να υπογράψουν μακροπρόθεσμα συμβόλαια. «Αντίθετα, ήταν ανοιχτοί σε κάτι πιο βραχυπρόθεσμο, για παράδειγμα, ένα εξάμηνο συμβόλαιο ή ένα συμβόλαιο τριών μηνών».
Προσβλέποντας στις διαπραγματεύσεις για συμβόλαια για το 2024, είπε: «Οι ναυλωτές φυσικά θα ήθελαν να το αλλάξουν προς όφελός τους, δεδομένου ότι οι ναύλοι δεν έχουν πραγματικά αυξηθεί ως έχουν, και ακόμη και η διαχείριση χωρητικότητας που προσπαθούν οι μεταφορείς δεν έχει πραγματικά αντίκτυπο στο πώς φαίνεται η αγορά εμπορευμάτων τους».
Η Xeneta με βάση τα στοιχεία των τελευταίων μηνών του 2023, προβλέπει ότι το 2024 θα μπορούσε να είναι ακόμη πιο δύσκολο για τους θαλάσσιους διαμεταφορείς από ό,τι αναμενόταν μέχρι στιγμής.