Η θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μέσω Ερυθράς Θάλασσας μειώθηκε κατά σχεδόν 30% σε ετήσια βάση, όπως αναφέρθηκε σε στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα εντός εβδομάδας το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), εξαιτίας του πολλαπλασιασμού των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι εναντίον εμπορικών πλοίων στα ανοικτά της Υεμένης.
«Το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης στην Ερυθρά Θάλασσα αφορά τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, που μειώθηκε κατά σχεδόν 30%», ανέφερε ο Τζιχάντ Αζούρ, διευθυντής του τμήματος του ΔΝΤ που είναι αρμόδιο για τη Μέση Ανατολή και την Κεντρική Ασία, προσθέτοντας πως «η μείωση του εμπορίου επιταχύνθηκε στην αρχή της χρονιάς».
Σύμφωνα με την πλατφόρμα PortWatch του ΔΝΤ, ο όγκος των μεταφορών μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, η οποία συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο, υποχώρησε κατά 37% από την 1η ως τη 16η Ιανουαρίου σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Σκέψεις στις ΗΠΑ για κάλυψη και πλοίων ε/κ (που εξυπηρετούν το αμερικανικό εμπόριο) αλλά είναι εκτός αμερικανικής σημαίας
Εν τω μεταξύ, μόλις πριν από λίγες ημέρες και με αφορμή τις επιθέσεις των Χούθι σε πλοία ε/κ που εξυπηρετούν το αμερικανικό εμπόριο, αλλά δεν φέρουν αμερικανική σημαία, ο γερουσιαστής του Αμερικανικού Κογκρέσου Salud Carbajal, έθεσε ανοιχτά το θέμα του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ που δίνει προτεραιότητα στην ασφάλεια για πλοία με αμερικανική σημαία έναντι ξένων πλοίων.
Τέσσερις γερουσιαστές από την Επιτροπή Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας έστειλαν πρόσφατα επιστολή στον Πρόεδρο Μπάιντεν σχετικά με το θέμα, αναλύοντας στην επιστολή τους ότι πχ. η MSC (που εξυπηρετεί ένα μεγάλος μέρος του εμπορίου) δεν διαθέτει πλοία με σημαία ΗΠΑ στον στόλο της, ενώ άλλοι ξένοι μεταφορείς, συμπεριλαμβανομένων των Maersk και Hapag Lloyd, διαθέτουν.
«Είμαστε ένας αγωγός του παγκόσμιου εμπορίου», ακούστηκε στη Γερουσία, και προστέθηκε από αρκετά μέλη η άποψη «Κρατήστε ανοιχτούς τους εμπορικούς δρόμους. Πρόκειται για την εξυπηρέτηση των εμπορικών αναγκών των εμπορικών εταίρων και αυτό που χρειάζονται είναι αυτό που παρέχουμε».