Δύο ελληνικά λιμάνια στην περιφερειακή ενότητα της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, το λιμάνι της Καβάλας και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης -που αναβαθμίζεται η γεωστρατηγική του θέση- σχεδιάζεται από την Αθήνα να γίνουν κόμβοι για τον Οικονομικό Διάδρομο IMEC (Ινδίας – Μέσης Ανατολής – Ευρώπης), καθιστώντας την Ελλάδα πύλη της Ινδίας προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.
Να υπενθυμιστεί ότι ότι ο IMEC συμφωνήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2023 στη Σύνοδο Κορυφής της G20 στο Νέο Δελχί (με συμβαλλόμενα μέρη τις Ινδία, ΗΠΑ, Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και ΕΕ) ως ένα φιλόδοξο εγχείρημα μιας εναλλακτικής διαδρομής στον κινεζικό οικονομικό δρόμο «Βelt and Road Initiative» (BRI).
Όπως μάλιστα είχε δηλώσει προ ημερών σε σχετική στρατηγική εκδήλωση στην Αλεξανδρούπολη, ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης, “η Αλεξανδρούπολη καθίσταται και ένας κόμβος συνδυασμένων μεταφορών, με μεγάλα έργα που γίνονται στο λιμάνι. Κυρίως όμως με τις αναβαθμίσεις που γίνονται σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο που θα δημιουργήσουν τον Κάθετο Άξονα που για την περιοχή, αλλά και συνολικά για την Ελλάδα θα αποτελέσει μια τεράστια εναλλακτική δίοδο”.
Τα ελληνικά λιμάνια φαίνεται ότι θα διαδραματίσουν κομβικό ρόλο και σε συνεργασία (και όχι σε αντιπαράθεση) με την πρωτοβουλία one belt one road της Κίνας, η χώρα θα έχει πολλαπλό ρόλο στο διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο