Εγκλωβισμένα παραμένουν αρκετά πλοία Ε.Κ. στην Βαλτιμόρη των ΗΠΑ καθώς δεν είναι δυνατή η πρόσβαση στους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων – αλλά και σε μια σειρά λιμενικών τερματικών σταθμών, μετά την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key που προκλήθηκε από την πρόσκρουση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali σημαίας Σιγκαπούρης.
Το πλοίο χωρητικότητας 10.000 teu που αναπτύσσεται σε δρομολόγιο Ασίας-Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ, χτύπησε πάνω στη γέφυρα του ποταμού Patapsco γύρω στη 1.30 π.μ. (ώρα Βαλτιμόρης) στις 26 Μαρτίου. Ήδη αναφέρονται έως και 20 αγνοούμενοι που βρίσκονταν επί της γέφυρας, ενώ όλα τα μέλη τους πληρώματος φέρονται να είναι καλά στην υγεία τους.
Οι αρχές αναζητούν τους λόγους της πρόσκρουσης, καθώς το πλοίο λίγα λεπτά προτού γίνει το ατύχημα, έπλεε με σβηστά φώτα και εμφανή αλλαγή ρότας. Πάντως τα κίνητρα περί τρομοκρατικής επίθεσης, έχουν αποκλειστεί. Το containers ship Dali που προσέκρουσε τη γέφυρα δραστηριοποιούνταν σε μία από τις υπηρεσίες της συμμαχίας 2M, που ονομάζεται TP12 από τη Maersk και Empire από την MSC.
Το 2023 οι τερματικοί σταθμοί του λιμανιού της Βαλτιμόρης διακίνησαν 1,1 εκατομμύρια TEU. Σύμφωνα με τον Lars JensenLars Jensen, κορυφαίο εμπειρογνώμονα στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων,πρόκειται για περίπου 21.000 TEU την εβδομάδα, τα οποία πρέπει πλέον να δρομολογούνται μέσω άλλων λιμένων της περιοχής. Επιπλέον, το φορτίο που έχει ήδη εισέλθει στους τερματικούς σταθμούς της Βαλτιμόρης θα πρέπει είτε να περιμένει άγνωστο χρονικό διάστημα μέχρι να ανοίξει ξανά το λιμάνι είτε να ξαναβγεί και να μεταφερθεί σε άλλο λιμάνι.