Κομβικός ο ρόλος του Πειραιά στην ανάπτυξη περιφερειακών Logistics Networks

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ < 1 λεπτό

Η τεταμένη γεωπολιτική κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει επηρεάσει εδώ και αρκετούς μήνες τους λιμένες της Ανατολικής Μεσογείου. Οι επιπτώσεις των επιθέσεων δεν περιορίζονται στην ίδια την περιοχή, αλλά γίνονται αισθητές σε ολόκληρη την Μεσόγειο.

Λιμάνια όπως ο Πειραιάς στην Ελλάδα και η Gioia Tauro στην Ιταλία, τα οποία λειτουργούν ως βασικοί κόμβοι στην μεταφόρτωση και διανομή εμπορευμάτων, ήταν αυτά που βίωσαν πρώτα τις αρνητικές επιπτώσεις της κρίσης, με μείωση όγκων και επανεξέταση δρομολογίων από αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες.

Ωστόσο, λιμάνια όπως ο Πειραιάς, αποτελούν κομβικά γεωγραφικά σημεία για το ‘χτίσιμο’ περιφερειακών logistics networks, όπου ο όρος “περιφερειακά” αγγίζει ευρύτερες γεωγραφικές περιοχές από την Μεσόγειο έως την κεντρική Ευρώπη. Η δυναμική του λιμένα σε αποθήκευση φορτίων, σε μεταφόρτωση, σε διακίνηση μεγάλων όγκων, σε διαχείριση μεγάλων πλοίων λόγω του φυσικού βάθους του, η ύπαρξη υποδομών από την ΟΛΠ ΑΕ και την PCT ΑΕ για μεταποίηση κ.λπ., αποτελούν σημαντικά assets για τον Πειραιά συνολικά, ως προς την υποδοχή νέων ροών και φορτίων.

Με την ολοκλήρωση, συν τω χρόνω, και του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, θα μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο περιφερειακό logistics network, υψηλής δυναμικής, που θα διευκολύνει την αποθήκευση, τη μεταφορά και τη διανομή προϊόντων με χρήση πραγματικά πολυτροπικών μέσων μεταφοράς, μειώνοντας το κόστος και τον χρόνο μεταφοράς.