HANDIES: Ερωτηματικό για Κίνα – Μικρή ανάσα για Ευρώπη

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη εμφάνισε θετικά σημάδια, με περισσότερη δραστηριότητα και φορτία σιτηρών προς τη Μεσόγειο. Τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας ανέβηκαν στα $ 7,5-8,5Κ /ημέρα για ταξίδια προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, και στα $ 5-6Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια.

Ήρεμα συνέχισε η αγορά της Μεσογείου, με τη ζήτηση να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Ωστόσο, υπήρξαν κάποια φορτία προς την Μεσόγειο αλλά και προς την Ευρώπη, χωρίς όμως να βοηθήσουν τα επίπεδα των ναύλων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια προς την Ευρώπη έπεσαν στα $ 3-4Κ /ημέρα (bss Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 4-4,5Κ /ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 3-4Κ /ημέρα.

Από την άλλη πλευρά, ο Αμερικάνικος κόλπος κινήθηκε ήρεμα, χωρίς ιδιαίτερη κινητικότητα, παρά μόνο κάποια υπερατλαντικά ταξίδια. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έπεσαν στα $ 7,5-8,5Κ /ημέρα και στην Ασία έμειναν στα $ 11-12Κ /ημέρα.

Τέλος, η αγορά της ECSA, συνέχισε την αρνητική της πορεία, με τη ζήτηση να μειώνεται και να αυξάνεται η προσφορά χωρητικότητας. Το αμέσως επόμενο διάστημα δε δείχνει η εικόνα της αγοράς ικανή να αλλάξει. Οι ναύλοι, των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας, από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 7-8 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Β. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) έμειναν στα $ 11-12Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 12-13Κ /ημέρα.

Και στον Ειρηνικό η αγορά παρουσίασε άσχημη εικόνα, καθώς η δραστηριότητα έχει περιοριστεί σημαντικά, λόγω Κορωναϊού, και η προσφερόμενη χωρητικότητα έχει αυξηθεί. Ενδεικτικό στοιχείο του προβλήματος είναι ότι κάποιοι πλοιοκτήτες αποφεύγουν να δουν δουλειές προς ή από την Κίνα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλειναν στα $ 3,5-4,5Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 4-5Κ/ημέρα και στη Ν.Α. Ασία έφτασαν στα $ 6-7Κ /ημέρα.